Charles Explorer logo
🇬🇧

Sémiotika reklamy (seminář)

Class at Faculty of Humanities |
YMSMK023PV

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata přednášek: 1) - 13) Analýza konkrétního reklamního textu

* Povinná literatura:

BARTHES, R. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004, vybrané kapitoly. ISBN 80-86569-73-X.

BEASLY, R. - DANESI, M. Persuasive Signs. The Semiotics of Advertising. Berlin - New York: Mouton de Gruyter, 2002, vybrané kapitoly. ISBN 978-3110173406.

BERGER, A. The Objects of Afection. Semiotics and Consumer Culture. New York: Palgrave Macmillan, 2010, vybrané kapitoly. ISBN 978-0-230-10372-6.

DESMOND, J. Consuming Behaviour. Basingstoke: Palgrave, 2003, vybrané kapitoly. ISBN 978-0333949924.

DYER, G. Advertising as Communication. London - New York: Routledge, 1982, vybrané kapitoly. ISBN 978-0415027816.

REIFOVÁ, I. et al. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004, vybrané kapitoly. ISBN 80-7178-926-7.

STRAUBHAAR, J. - LAROSE, R. - DAVENPORT, L. Media Now. Understanding Media, Culture, and Technology. Belmont: Wadsworth, 2000. ISBN 978-1-4390-8257-7.

TOLAND FIRTH, K. (ed.) Undressing The Ad. Reading Culture in Advertisement. New York: Peter Lang, 1997, vybrané kapitoly. ISBN 978-0820437552.

WILLIAMSON, J. Decoding Advertisements. New York: Marion Boyars, 1979, vybrané kapitoly. ISBN 0-7145-2614-2.

* Doporučená literatura:

EASTIN, M. S. - DAUGHERTY, T. - BURNS, N. M. (eds.) Handbook of Research on Digital Media and Advertising. Hershey - New York: Information Science Reference, 2011, vybrané kaptioly. ISBN 978-1605667935.

KLEINOVÁ, N. Bez loga. Praha: Argo - Dokořán, 2005, vybrané kapitoly. ISBN 80-7203-671-8.

PERLOFF, R. M. The Dynamics of Persuasion. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2003, vybrané kapitoly. ISBN 978-0415805681.

THELLEFSEN, T. - SØRENSEN, B. Seven short comments on pragmatic semeiotic and branding. Semiotica. 2009, 174 (4), s. 377-386.

THELLEFSEN, T. - SØRENSEN, B. - DANESI, M. - ANDERSEN, Ch. A Semiotic Note on Branding. Cybernetics And Human Knowing. 2008, 14 (4), s. 59-69.

* Studijní opora:

Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem semináře je navázat na teoretické poznatky předložené v přednáškách předmětu Sémiotika reklamy a v praktických analýzách reklamních komunikátů tyto teoretické poznatky využívat, konfrontovat a testovat. Každý seminář je věnován zevrubné analýze aktuální (domácí nebo zahraniční) reklamy či reklamní kampani – s využitím sémiotického aparátu je reklamní sdělení analyzováno jako imanentní/textová struktura a zároveň vymezen širší kontext (kultury, značky, produktu, kategorie).

Výsledkem každého seminárního setkání je komplexní sémiotická analýza konkrétního reklamního komunikátu, model jeho fungování a vymezení silných a slabých stránek.