Tematické okruhy přednášek:
Tuzemská média - kdo je kdo, vazby souvislosti, provázanost médií apod.
Jednotlivé mediální formáty - internet, TV, tisk, rozhlas apod. Specifika jejich fungování.
Inzerce a její vliv na média
Public relations, aneb jak do médií proniknout a ovlivnit je
Jak funguje politický marketing
Manipulace v geopolitice a mezinárodních vztazích
* Doporučená literatura:
BEDNÁŘ, V. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. 183 s. ISBN 978-80-247-3780-5.
IŁOWIECKI, M. - ZASĘPA, T. Moc a nemoc médií. Bratislava: Veda, 2003. 183 s. ISBN 80-224-0740-2.
JEŽEK, V. - JIRÁK, J. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. 145 s. ISBN 978-80-7331-304.
LAKHANI, D. Přesvědčování: umění dosáhnout svého. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 206 s. ISBN 978-80-7261-183-6.
MLEZIVA, E. Diktatura informací: jak s námi informace manipulují. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. 133 s. ISBN 80-86898-12-1. www.MEDIAGURU.cz
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1903-7.
VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-812-0
HÁJEK, P. P. Smrt ve středu. Praha: Dokořán, 2009, ISBN: 978-80-7363-269-4.
HÁJEK, P. P. Smrt v sametu. Daranus, 2012, ISBN: 978-80-87423-38-7.
Kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost na manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí. Kromě vlivu vlastníků, inzerce či sebe cenzury novinářů se přednášející věnuje i manipulaci v rámci politického marketingu či geopolitiky.
Na přednáškách několikrát za semestr (maximálně však 3x) vystoupí šéfredaktoři, PR manažeři či jiní mediální odborníci. Studenti jsou o účasti mediálních odborníku informováni předem.