1) Uvedení do témat vokality a vizuality, představení sylabu a požadavků ke splnění předmětu
2) Hlas mezi mocí a touhou (Italo Calvino: Král’ počúva; Roland Barthes: Listening)
3) Vizuální zkušenost a konstituce identity (Richard Weiner: Netečný divák; Jacques Lacan: Stadium zrcadla)
4) Vokální stopy v textu (Vítězslav Nezval: Sexuální Nocturno; Garret Stewart: Reading voices; Julia Kristeva: Phonetics, Phonology and Impulsional Bases)
5) Znepokojivá beztvarost (Charlotte Perkins Gilman: The Yellow Wallpaper; Sigmund Freud: Něco tísnivého)
6) Vokalita a afekt (Honoré de Balzac: Sbohem; Sigmund Freud: Studie o hysterii)
7) Pohled, erotismus a násilí (Bohumil Hrabal: Obsluhoval jsem anglického krále; Sigmund Freud: Hlava medúzy)
8) Hlas bez těla (Richard Weiner: Hlas v telefonu; Mladen Dolar: A Voice and Nothing More)
9) Vizuální symbolika v poezii (Alfred Tennyson: The Lady of Shalott; Nina Auerbach: Woman and the Demon: The Life of a Victorian Myth; Jan Lukavec: Zneklidňující svět zrcadel)
10) Tělo bez hlasu (Toni Morrison: Recitatif; Gayatri Spivak: Can the Subaltern Speak?; Frantz Fanon: Černá kůže, bílé masky)
11) Vizuální perspektiva a perspektiva vyprávění (Thomas Mann: Smrt v Benátkách; Norman Bryson: The Gaze in the Expanded Field)
V kurzu se zaměříme na interpretaci a tematické čtení kratších literárních útvarů. Soustředit se budeme na vokální a vizuální aspekty literárního psaní, a to v souvislosti s tématy těla, afektivity, moci, intersubjektivních vztahů či identity.
Pro splnění kurzu je vyžadována průběžná příprava, četba zadaných úryvků, na konci pak náčrt krátké tematické teze, který poslouží jako podklad pro závěrečné kolokvium.