Charles Explorer logo
🇨🇿

Praktická příprava učitelů všeobecně vzělávacích předmětů: realita, problémy a perspektivy

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta |
2008

Abstrakt

Studie se zabývá problematikou praktické složky učitelské přípravy, akcentuje smysl, funkce a specifický význam pedagogické praxe pro učitelské vzdělávání. Autoři vycházejí ze společenského kontextu, který implikuje proměny školní instituce a vyžaduje tomu relevantní kurikulární parametry učitelského vzdělávání.

Identifikovány jsou problematické stránky přípravy učitelů. V textu jsou dále naznačeny možnosti a meze při procedurách hodnocení úrovně praktické přípravy učitelů a modelově jsou formulovány slabé a silné stránky stávajících koncepcí praktické přípravy čtyř konkrétních pedagogických fakult, které participovaly na projektu PedPsy.

Stěžejní část studie navrhuje kvalitativní zásahy do modelů praktické přípravy, naznačuje realizační možnosti inovací v pedagogické praxi. Akcentováno je pojetí reflektivních modelů s výraznou oporou o strukturovanou supervizi.