Charles Explorer logo
🇨🇿

Diskurs umění a vzdělávání

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta |
2008

Abstrakt

Závěry z dlouhodobého výzkumu, prováděného kontinuálně od konce 90. let v návaznosti na doktorskou práci a grantové výzkumné úkoly. Metaanalýza diskursivního pole oboru výtvarná výchova, která ukazuje obor ve vývoji a v kontextech kulturního vzdělávání.

Naznačuje možnosti a perspektivy oboru jak v jeho teorii, tak i ve školní praxi a definuje základní parametry pro pregraduální přípravu vyučujících. Metodologicky se opírá o soudobé myšlení věd o člověku, o teorie vizuálního umění, kultury a současné proudy pedagogického výzkumu ? v něm se inspiruje přístupy akčního, participačně založeného výzkumu, v němž jsou data zpracovávána kvalitativně.

V tomto ohledu je publikace i výzkumnou kazuistikou pro studenty doktorských studijních programů.