Charles Explorer logo
🇨🇿

Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta, Filozofická fakulta |
2010

Abstrakt

Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny.

Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí.

Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.