Předmětem studie je uměnovědná, antropologická a historická analýza grafického díla belgického ilustrátora a grafika Féliciena Ropse (1833–1898). Originální umělecká tvorba Ropse integrovala dekadentní erotiku, nihilistický symbolismus a tabuizovaná sexuální témata.
Zvláštní pozornost je věnována alegorickým listům La Tentation de Saint-Antoine (1878) a La Dame au cochon – Pornocratès (1878), které tvoří mezník Ropsova kontroverzního díla. Cílem studie je představit grafický cyklus Les Sataniques (1882), jenž je uměleckou oslavou Satana, vášní, násilí, smyslnosti a vypjatého individualismu.
Soubor grafických listů Les Sataniques se v této studii stal prostředkem k interpretaci vztahu ženy a Satana jako specifické kulturní konstrukce, která je spjatá s konkrétním sociálním a historickým kontextem. Studie usiluje prokázat hypotézu, že status ženy se proměňoval v závislosti na maskulinní vládě a moci, která se podílí na schématickém vnímání jejího těla, mysli i duše.