Charles Explorer logo
🇨🇿

Obnovení olympijského vzdělávání v českém vzdělávacím systému

Publikace na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2010

Abstrakt

Studie popisuje nový koncept olympijské výchovy, která se postupně stává nedílnou součástí kurikula v přípravě učitelů tělesné výchovy a proniká i do vzdělávacího systému na základních a středních školách. Pouze 30 - 60% českých studentů se domnívá, že škola je zdrojem jejich informací o olympismu.

Se zvyšujícím se věkem mládeže roste informační role médií a naopak vliv rodiny (rodiče, sourozenci) se v olympijských znalostech snižuje. V nově navrhované koncepci olympijské výchovy v České republice dominuje role školy a není omezena pouze na tělesnou výchovu.

Zahrnuje interdisciplinární témata patřící i do vyučovacích předmětů. Obsah olympijského vzdělávání vychází z “Rámcového vzdělávacího programu", který je dle stupňů škol implementován do "Školních vzdělávacích programů."