První svobodné volby roku 1994 dramaticky změnily mocenskou konfiguraci v celém regionu jižní Afriky. Prolomení fyzických a mentálních bariér otevřelo možnosti pro nejrůznější způsoby kulturního stýkání a potýkání.
Také hudební výzkum prošel hlubokou proměnou. Ačkoli opustil starší koncepty kulturního esencialismu, marxismu a kulturního nacionalismu, trpí nyní zase předsudky sloužícími novým politickým zájmům.
Tento panel představuje tři témata z jihoafrického regionu studovaná třemi badateli z různých oborových zázemí. Panel nabízí kaleidoskopický – jako jediný nediskriminující – pohled na provozování hudby v jižní Africe.
Témata: Učení se jazzu v Jižní Africe: „Co to znamená?“. Výuka jazzu a její významy v post-apartheidní zemi; Serankure a hudba v Tlôkwengu, Botswana.
Mezioborová kontrolní studie původního lukového nástroje; „A jak jsem začal hrát tuhle píseň, padli na zem.“ Příběh člena Siónské křesťanské církve v Jižní Africe