Charles Explorer logo
🇨🇿

Vývoj a monitorování chemických testových úloh pro státní maturitu v ČR

Publikace

Abstrakt

Od roku 2001 probíhají výzkumná šetření k nové maturitě, která monitorují na celostátním vzorku studentů středních škol znalosti a dovednosti žáků z chemie, a to ve třech kategoriích: (1) znalost s porozuměním, (2) aplikace poznatků a řešení problémů a (3) práce s informacemi. Jedná se o reflexi na úkoly, stanovené v Katalogu chemie pro maturitní zkoušku.

Katalog definuje maturitní požadavky tak, aby si je mohli osvojit žáci bez ohledu na typ navštěvované školy. Ze statisticky podložených výsledků ověřených úloh, vytvořených naším kolektivem, vyplynulo, že dobře vytvořené didaktické testy se mohou opravdu stát nástrojem pro zjišťování úrovně znalostí a dovedností žáků v chemii.