Komunikace v rámci aukčních systémů na internetu probíhá za situace, kdy uživatelé nejsou spolu ve fyzickém kontaktu nebo o sobě nic nevědí. Proto se musí spoléhat na mechanismy zavedené v rámci těchto on-line systémů - reputační systémy.
Většina z těchto mechanismů je založena na vytvoření důvěryhodného prostředí s pomocí dalších atributů spojených s uživateli a jejich rolemi. Tyto atributy jsou konstruovány na základě předchozích transakcí nebo doporučení (pozitivní nebo negativní komentáře týkající se takových transakcí).
Vytvoření důvěry v on-line aukci prostředí (důvěra v samotném systému a důvěra mezi uživateli tohoto virtuálního světa), je základním prvkem pro funkčnost těchto prostředí. Návrh reputačního systému, který zahrnuje také informace o dalších jednání v rámci příslušných internetových aukcí (zejména podvodného jednání, jako je chování volavky a stínění) je popsán v tomto příspěvku.
Je zde také ukázán reálný příklad, který vychází z dat na online aukcích Aukro a eBay.