Přehledová studie upozorňuje, že je rozdíl mezi dětskými znalostmi o zdraví, jak je utváří i zkouší škola a mezi privátními dětskými představami o zdraví, které si děti nesou životem. Přibližuje nejprve obtíže spojené s používáním odborného termínu „zdraví“ v češtině/slovenštině na jedné straně a v angličtině na straně druhé.
Shrnuje medicínské pojetí zdraví, jak bylo postulováno v definici WHO z r. 1946 a poté modifikováno Otawskou chartou v r. 1986. Představuje základní dva typy teorií o zdraví (explicitní, implicitní) a soustřeďuje se na specifickou podmnožinu laických teorií o zdraví.
Návazně pak definuje „dětské pojetí zdraví“. Uvádí deset laických pojetí zdraví, které mohou posloužit při zkoumání pojetí zdraví u dětí a dospívajících.
Ukazuje, jakými postupy se dá diagnostikovat dětské pojetí zdraví. V závěru prezentuje výsledky vybraných zahraničních výzkumů.