Autor přednášky prezentuje zkušenosti s výukou předmětů zaměřených na utváření dovedností budoucích učitelů navrhovat a sestavovat elearningové aktivity pro žáky ZŠ a SŠ. První kurzy budoucí učitelé 5. ročníků na PedF UK vytvářeli před více než deseti lety v LearningSpace, od roku 2004 pak v Moodle v povinných předmětech „Internet jako didaktické prostředí“ a „Systémy otevřené výuky“.
Druhý jmenovaný předmět je zařazen do studijního programu 5. ročníku magisterského studia učitelství informační a technická výchova, v němž studenti k zápočtu navrhují vlastní MOODLE kurz určený pro vzdělávání na ZŠ nebo SŠ. Vytvořené kurzy odrážejí ICT dovednosti a odborné znalosti autorů a prozrazují úroveň jejich didaktické schopnosti vymyslet a uspořádat učební aktivity žáků.
Některé kurzy byly ověřeny ve výuce na SŠ při řešení diplomového úkolu nebo jako podpora každodenní výuky.