Článek se zaměřuje na přístupy, jimiž jsou monitorovány a vyhodnocovány vzdělávací aspekty v koncepci udržitelného rozvoje a vzdělávání pro udržitelný rozvoj na mezinárodní úrovni. Na základě obsahové analýzy řady dokumentů vztahujících se jak ke koncepci udržitelného rozvoje, tak ke koncepci vzdělávání pro udržitelný rozvoj, a sad indikátorů, které tyto dokumenty doprovázejí, docházejí autoři k tomu, že indikátory vzdělávání monitorující implementaci a dosahování cílů, ať už strategií udržitelného rozvoje nebo strategií vzdělávání pro udržitelný rozvoj, převažují procedurální indikátory, zpravidla kvantitativního charakteru.
Autoři v textu zdůrazňují skutečnost, že koncepce udržitelného rozvoje úzce souvisejí s lidskými postoji a hodnotami a jejich proměnami vyvolanými mj. různými formami vzdělávaní. V závěru článku proto auto ři navrhují, že by bylo velmi žádoucí doplnit existující indikátorové sady o indikátory popisující právě proměnu lidských postojů a hodnot.