Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití kresby jako prostředku evaluace programu na rozvíjení environmentální senzitivity mladších dětí

Publikace |
2010

Abstrakt

Článek popisuje a vyhodnocuje program na rozvíjení environmentální senzitivity realizovaný pro rodiče s malými dětmi účastnící se pobytového zájezdu agentury Free Time. Program byl sestaven jako pětidenní integrovaný celek navazujících aktivit vycházejících z metodiky Josepha Cornella.

K evaluaci autoři využili pozorování, rozhovory s rodiči a porovnání rozdílů ve výtvarném zachycení prožitku dětí v přírodě před a po programu. Výtvarné reflexe byly následně konceptualizovány pomocí kategorií figura-pozadí-interakce.

Analýza ukázala posun v zachycení přírody v dětské kresbě, která se oproti stavu před programem začala častěji objevovat v roli figury i pozadí kreseb. Autoři navrhují použitou metodu jako jednu z možných metod evaluace takto zaměřených programů pro předškolní děti.