Charles Explorer logo
🇨🇿

Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce : srovnání základních škol a víceletých gymnázií

Publikace na Pedagogická fakulta, Filozofická fakulta |
2011

Abstrakt

Studie je zaměřena na problematiku příležitostí k rozvíjení klíčové kompetence k učení ve výuce. Popisuje rámec zkoumání kompetence k učení ve dvou typech nižšího sekundárního stupně, tj. výzkumně se soustředí na problematiku diferenciace školou ve vztahu ke kvalitě vzdělávání.

Nabízí jeden z možných přístupů k měření kvality výuky z tohoto hlediska prostřednictvím pozorování a následného posouzení. Použitá metoda vykazuje vysokou míru shody při nezávislém posuzování.

Výsledky srovnávacího výzkumu na více než stovce pozorovaných hodin neprokázaly, že by se výuka na obou typech vzdělávacích institucí v daných aspektech lišila.