Disertační práce je příspěvkem k poznání hudby a hudební kultury Starého Města pražského v letech 1526–1620. První kapitola "Hudební kultura renesančního města jako téma" hodnotí různé způsoby uchopení problému městské hudební kultury v odborné literatuře.
Na ni navazuje přehled stavu bádání. Vlastní výsledky výzkumu hudební kultury Starého Města pražského otevírá třetí kapitola "Pohled do hudebního soukromí staroměstských obyvatel v době předbělohorské". Čtvrtá kapitola "Hudební kultura Starého Města pražského 1526–1620 pohledem dochovaných hudebních pramenů" se snaží v přehlédnout hudební prameny, u nichž lze prokázat pražskou provenienci.
V těsném sepětí se čtvrtou kapitolou je i následující "Graduál Trubky z Rovin", věnovaný podrobné sondě do jednoho z mála pramenů dochovaných z kostela Panny Marie před Týnem. Poslední kapitola "Jezuité a hudební kultura předbělohorské Prahy" sleduje vztah jezuitů a městského, potažmo též dvorského prostředí.