Článek se zabývá vybranými koncepty analýzy mediálního diskurzu. Představuje koncepty diskurzní analýzy balancující na pomezí lingvistiky, pragmatiky a sémantiky.
Důraz je kladen na interdisciplinaritu a kontextuální rámec jednotlivých konceptů, přičemž se zabývá různorodými mediální texty. V první části je popsán velmi vhodný, ale zřídka používý sémantický přístup k mediální produkcí.
S pomocí teorie sémantických bloků navrhujeme rozčleňovat jednotlivé texty do podrobných slovních sítí založených na jazykových jednotkách, a tím odhalit skryté diskurzní vztahy. Mediální produkty jsou často charakteristické přítomností polyfonní struktury a intertextuálních a interdiskurzivních prostředků.
V podobném způsobu uvažování autorka přemýšlí nad tradičním výrazem metafora, který se často objevuje v analýzách mediálního sdělení. Na závěr autorka navrhuje další oblasti, které by měly být předmětem analýzy v budoucnosti.