Charles Explorer logo
🇨🇿

Výzkumné a publikační trendy ve studiu nových médií v letech 2006-2010: historická perspektiva

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Fakulta sociálních věd |
2011

Abstrakt

Nová média vstoupila a neustále mění naše každodenní životy a rutiny, a dokonce i společnost na makroúrovni velmi rozsáhlým a nevratným způsobem (zejména od tzv. revoluce dot.com v 90. letech 20. století). Mají vliv na aktuální povahu komunikace a výzkum médií, přičemž akademici musí teoretická paradigmata propojovat s praktickými důsledky zavedení nových mediálních technologií.

Nová média se postarala o ustavení interdisciplinární akademické oblasti studia nových médií, která usiluje od 90. let 20. století o získání legitimity nezávislého vědeckého diskurzu. Studie představuje výzkumné trendy v oblasti studia nových médií s důrazem na období 2006-2010.

Tento článek poukazuje na to, že studium nových médií se přesunulo od původní nekritické fascinace novými mediálními technologiemi do stadia, kdy se zabývá celou řadou témat souvisejících s novými médii. Studie zkoumá závěry pěti vědeckých e-časopisů.