Charles Explorer logo
🇨🇿

Jak žáci při učení přemýšlejí

Publikace na Filozofická fakulta |
2011

Abstrakt

Text představuje základní postupy tvorby pojmů a zdůrazňuje význam pojmů pro přemýšlení žáků a osvojování poznatků ve škole. Na základě zkušeností z praxe i výzkumných studií naznačuje postupy, které mohou učitelé využívat při výuce žáků a podporovat je tak v osvojování pojmů a dalším přemýšlení o různorodých otázkách vědních oborů.

V této souvislosti jsou představeny také možnosti, jak mohou učitelé zmapovat pojmové struktury svých žáků, jak mohou sledovat jejich další vývoj v průběhu učení a k čemu jim tyto metody mohou být užitečné. Současně jsou zmíněna rizika osvojování pojmů ve škole a tzv. deficity, které žákům mnohdy zabraňují v adekvátním zvnitřnění pojmů a schopnosti dále je využívat nezávisle na školním učivu.