Tento příspěvek se zabývá tématem výzkumu veřejného mínění. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit veřejné mínění o možném pořádání olympijských her v Praze v roce 2016, popř. 2020.
Ke zpracování výzkumu veřejného mínění byly využity teoretické znalosti z oblasti marketingového výzkumu. Samotný výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením na vybraném vzorku pražské veřejnosti - 302 respondentů.
Průzkum byl prováděn v období od října 2007 do 20. března 2008 včetně plánování výzkumu, samotného sběru dat a vyhodnocení. Výzkum byl zaměřen nejen na celkový názor respondentů na možné pořádání olympijských her, ale zkoumal dále názory a postoje i na dílčí problematiku této sportovní akce.
Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru nastíněna možná doporučení vedoucí k zajištění co možná největší informovanosti o možném pořadatelství a tím i k ovlivnění tohoto veřejného mínění.