Charles Explorer logo
🇨🇿

Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávání. Náměty na rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007.

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2011

Abstrakt

Těžiště publikace tvoří soubory úloh z fyziky, chemie, biologie a věd o Zemi, které učitelé mohou přímo použít ve výuce jako problémy k řešení, ale také při tvorbě testů a písemných prací, při procvičování nebo jako rozšiřující materiál pro individualizaci výuky. Všechny úlohy obsahují správná řešení, upozornění na typické žákovské chyby (miskoncepce) a některé další metodické komentáře.

První část publikace obsahuje navíc podrobný rozbor výsledků českých žáků v šetření TIMSS 2007 a jsou zde po tematických celcích rozebrány chyby, kterých se dopouštěli při řešení konkrétních úloh s důrazem na analýzu jednotlivých obtížných úloh. Tato analýza zároveň sloužila jako východisko pro tvorbu úloh.