Publikace nabízí úlohy z matematiky a přírodovědy. Tyto úlohy jsou přímo použitelné ve výuce jako motivační, procvičovací či při sestavování písemných prací.
Protože úlohy mají podobu kopírovatelných pracovních listů, lze je také vhodně využívat pro individualizaci výuky - zadávat je např. žákům, kteří splní běžné úkoly dříve než ostatní děti. Úlohy byly zpracovány na základě analýzy chyb žákovských řešení v testech mezinárodních výzkumů TIMSS 2007. U všech úloh jsou uvedena jednak řešení, jednak komentáře, v nichž bývá vysvětlena i souvislost zařazených úloh s těmi úlohami šetření TIMSS, které činily českým žákům obtíže.
Publikace obsahuje navíc podrobný rozbor výsledků českých žáků v šetření TIMSS 2007 v oblasti přírodních věd a jsou zde po tematických celcích rozebrány chyby, kterých se dopouštěli při řešení konkrétních úloh. Tato analýza zároveň sloužila jako východisko pro tvorbu nových úloh.