Charles Explorer logo
🇨🇿

Rétorika pro pedagogy

Publikace na Pedagogická fakulta |
2011

Abstrakt

Kniha přináší fundovaný odborný výklad problematiky veřejných mluvených verbálních projevů, který je v aplikačních blocích doveden do řady cvičení k vytvoření dovednosti kvalitně promlouvat na veřejnosti. Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti.

Vedle tradičních 4 kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání.Monografie představuje syntetickou práci z oblasti veřejného projevu.