Charles Explorer logo
🇨🇿

Lžou nebo se mýlí nebo nám nerozumí? Kulturní modely a vzdělávání ve vyloučených lokalitách

Publikace na Pedagogická fakulta |
2011

Abstrakt

Existují specifické koncepty ve vztahu ke vzdělávání u obyvatel ghett? A jak ovlivňují tyto kulturně specifická porozumění a interpretace vzdělávací situace vzdělávací neúspěch, který chápeme jako přechod do zvláštní školy, neukončenou školní docházku a absenci vyššího vzdělání? Snahy státu a nevládních organizací zvyšovat vzdělanostní úroveň tu naráží na problémy, které lze velmi široce nazvat "kulturním konfliktem". Jedná se o proces vyjednávaného ne-dorozumění, založený na procesech stereotypizace a mnohonásobně nezdařených hermeneutických operacích, které probíhají mezi majoritou a minoritou.

Cílem našeho výzkumu je popsat a analyzovat kulturní stereotypy, kolem kterých tento dis-hermeneutický proces probíhá a na procesy jejich vytváření v interakci mezi romskými dětmi, rodiči a školou.