Charles Explorer logo
🇨🇿

Vědecké myšlení žáků - jak ho lze rozvíjet a testovat

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2011

Abstrakt

Příspěvek je věnován metodice použití Lawsonova testu vědeckého myšlení ve výuce. Tento test je určen učitelům, kteří se zajímají o identifikaci úrovně vědeckého myšlení svých studentů.

Kromě toho, že může být velmi užitečným zdrojem informací o kognitivním rozvoji jednotlivých studentů, může také pomoci učiteli najít takový obsah výuky, její cíle, metody a evaluační kritéria, kterými bude vědecké myšlení svých žáků kvalitně rozvíjeno. V příspěvku je uveden příklad jedné úlohy a popsán způsob zpracování výsledků testu.

Na konkrétním příkladu výsledků žáků je naznačena možnost didaktického využití výsledků testu. V článku jsou uvedeny konkrétní výsledky testování žáků základní školy.