Příspěvek se zabývá analýzou metody jevištního tvaru, která je uplatněna ve speciálním kurzu ve Studijním středisku Albertov Univerzity Karlovy v Praze. Obecným cílem této metody je příprava divadelního produktu.
Hlavními jazykovými cíli jsou nácvik plynulosti mluveného projevu a nácvik přesnosti mluveného projevu. Vedle cílů se příspěvek zaměřuje na 3 základní fáze výuky v rámci jednoho semestru, dále na přípravu scénáře a na vybrané konkrétní problémy týkající se celosemestrální práce.
V této metodě jsou pro výuku cizího jazyka aplikovány aktivity s využitím dramatických prvků. Výsledky získané metodami založenými na propojení mluveného slova a pohybu mají trvalejší charakter.
Studenti se těmito metodami učí mluvit v konkrétních komunikačních situacích a vědí tak, kdy mohou získané vědomosti a dovednosti vhodně použít. Dalším neopomenutelným pozitivem těchto aktivit zůstává posílení komunikační suverenity studentů.
Je rovněž posilována schopnost rychlého využití kompenzačních strategií v případě potřeby.