I přes obtížnost látky moderní fyziky jsou dnes k dispozici zajímavé výukové prostředky, které je možné uplatnit v rámci středoškolského či vysokoškolského úvodu do kvantové fyziky, a dokonce je možné zařadit historický experiment na vnější fotoelektrický jev do výuky, který nebývá na většině škol dostupný. Cílem tohoto příspěvku je inspirovat učitele a demonstrovat praktické využití metody integrovaného e-learningu v konkrétní situaci - při výkladu vnějšího fotoefektu.
Prezentovaná metoda se snaží do výukového procesu efektivně zapojit dva nové nástroje: 1) reálný vzdáleně řízený experiment a 2) virtuální experiment neboli aplet. Vzdálený experiment zde využíváme k prvnímu představení, odhalení jevu studentům a k demonstraci jeho základních vlastností.
Studenti si následně (v praktiku či doma) mohou úlohu individuálně změřit a stáhnout a zpracovat svá experimentální data. Zjednodušený virtuální experiment doporučujeme použít k vysvětlení nového jevu včetně měřicí metody.
V příspěvku připomínáme mnoho výhod, které metoda integrovaného e-learningu přináší.