Charles Explorer logo
🇨🇿

Vývojová dynamika analyticko-syntetické metody a genetické metody u českých žáků v 1. a 2. třídě

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta, Fakulta humanitních studií |
2011

Abstrakt

Konferenční příspěvek byl zaměřen na problematiku výuky čtení v AS a Ge metodě, s důrazem na problémy žáků v obou metodách. Zmiňována byla diagnostika úrovně čtení, na jejíž realizaci se podílejí pracovníci pedagogicko-psychlogických poraden v rámci diagnostiky vývojové dyslexie.

Prezentovány byly výsledky srovnávací studie mezi oběma metodami u žáků prvních ročníků (N=452), s důrazem na postižení vývojových aspektů té které metody, v parametrech, které bývají sledovány jakožto ukazatel rozvíjejících se čtenářských dovedností. Obě metody mají vykazují odlišnou dynamiku rozvoje, při diagnostice je třeba vycházet z typických úrovní té které metody v daném období, specifické jsou v jednotlivých metodách také problémové příznaky čtení.