Turbulentní doba dovedla podniky k ploché struktuře organizace, procesnímu řízení a decentralizaci. Navzdory tomu, že pro komunikaci v podnicích máme silné nástroje, nebývá komunikace na úrovni výměny informací a znalostí v podnicích s plochou organizační strukturou uspokojivá.
Je zřejmé, že ačkoliv je zde na rozdíl od vertikálně řízených organizací komunikace flexibilní a rychlá, potýkáme se zde nezřídka s velkým množstvím informačního šumu, ztrátou informací a znalostí napříč podnikem. Nedostatky v komunikaci se netýkají hlavních procesů, ale zejména procesů podpůrných, u kterých jsou vysoké nároky na dokumentační a informační výměnu.
Narážíme zde na lidský faktor a jeho rozmanitost, která se jen velice obtížně kultivuje organizační kulturou spoluutvářející informační prostředí a chování jednotlivých prvků šířeji pojatého informačního systému, respektive informačního ekosystému organizace. Jednou z možností, jak zefektivnit informační ekosystém podniku a snížit jeho chybovost je outsourcing spisových, archivních a administrativních služeb.