Charles Explorer logo
🇨🇿

Některé metodické aspekty v tělovýchovném procesu u žáků se sluchovým postižením

Publikace na Pedagogická fakulta |
2011

Abstrakt

Příspěvek se zabývá některými aspekty didaktických odlišností metod nácviku v tělovýchovném procesu u žáků se sluchovým postižením. Článek nastiňuje problematiku metodiky nácviku u žáků se sluchovým postižením i neslyšících v tělovýchovném procesu. Uvádí některé konkrétní problémové situace a momenty v didaktickém procesu v tělesné výchově včetně příkladů a doporučení pro praxi.

Vybrané problémové okruhy týkající se úskalí v nácviku pohybových dovedností sluchově postižených žáků v rámci tělesné výchovy jsou nástinem a apelem k dalšímu rozpracování jak pro odborníky z řad kinantropologie v úzké spolupráci se speciálními pedagogy. Závěry z předloženého příspěvku, ale i z případných dalších navazujících zkoumání využije jak odborná veřejnost z řad kinantropologie a speciální pedagogiky, tak učitelé, vychovatelé a trenéři pracující s osobami se sluchovým postižením, ale i učitelé tělesné výchovy na 1. i 2. stupni běžných základních škol a na školách středních.