Stať je zaměřena na úlohu školy při formování nutričního chování dětí mladšího školního věku a současnou edukační realitu v oblasti výchovy ke zdraví v primární škole. Předkládá výsledky výzkumných studií řešených oddělením výchovy ke zdraví na Univerzitě Karlově v Praze - Pedagogické fakultě, v nichž byly sledovány nutriční preference žáků 1. st.
ZŠ a jejich znalosti o výživě a zdravém životním stylu. Ve vybraných školách je také mapována kvalita školního stravování.
V návaznosti na odhalené problémy (nesprávné stravovací návyky vedoucí k obezitě, ohrožení poruchami příjmu potravy) obsahuje doporučení, jak mohou učitelé primární školy prostřednictvím školních vzdělávacích programů zkvalitnit své působení v oblasti podpory správných nutričních návyků. Věnuje pozornost nutné úpravě obsahové náplně modulu výchovy ke zdraví ve studijním programu učitelství pro 1. st.
ZŠ na pedagogických fakultách.