V příspěvku jsou předloženy dílčí výsledky výzkumné studie zaměřené na získávání podkladů pro implementaci problematiky ochrany člověka za mimořádných událostí a zásad poskytování první pomoci do učitelského vzdělávání. Potřeba inovace vzdělávání v této oblasti vyplývá ze skutečnosti, že v současném světě je ohrožení v důsledku mimořádných událostí stále častější.
Proto je toto téma nově zahrnuto v rámcových vzdělávacích programech pro základní, gymnaziální a střední odborné vzdělávání. Cílem výzkumného projektu realizovaného na Univerzitě Karlově v Praze - Pedagogické fakultě bylo zmapovat znalosti studentů učitelství a vychovatelství o problematice ochrany za mimořádných událostí a postihnout úroveň jejich dovedností souvisejících s poskytováním první pomoci.
Propojení kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu umožnilo získat vhled do současné edukační reality ve výchově k ochraně za mimořádných událostí a zároveň odhalit aktuální vzdělávací potřeby budoucích učitelů v dané oblasti. Výsledky šetření budou využity při vytváření nové koncepce začleňování sledované problematiky do studijních programů na fakultách připravujících učitele.