Edukace založená na důkazech: inspirace pro pedagogický výzkum i školní praxi. Přehledová studie přibližuje zrod, fungování a limity edukace založené na důkazech.
Je členěna do šesti částí. Vprvní části se připomínají rozdílné typy výzkumů (základní, aplikovaný vývoj).
Druhá část přibližuje diskusi britských a amerických odborníků o mezeře mezi pedagogickým výzkumem a pedagogickou praxí. Třetí část ukazuje, jak křešení odborného problému přistoupila medicína a čím se zabývá směr, který se označuje jako „medicína založená na důkazech“ (evidence-based medicine). Čtvrtá část studie přibližuje analogické snahy vpedagogice a rozebírá různé aspekty pojmu „edukace založená na důkazech“ (evidence-based education).
Pátá část na konkrétních příkladech ilustruje, jak ve vyspělých zemích funguje „edukace založená na důkazech“. Všímá si zejména čtyř aktivit: shromažďování, zpracovávání a uchovávání existujících důkazů pro zájemce; systematického zprostředkování existujících důkazů zájemcům; využívání už existujících důkazů vpraxi; kultivování odborné komunity. Šestá část přehledové studie shrnuje aktuální i potenciální rizika přístupu označovaného jako „edukace založená na důkazech“.