Charles Explorer logo
🇨🇿

Ke vztahu vyučujících ruského jazyka k formování fonetické gramotnosti na základních a středních školách (II)

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta |
2012

Abstrakt

Příspěvek je věnován problematice fonetické gramotnosti - její definici a vztahu českých učitelů ruského jazyka k výuce výslovnosti a poslechu žáků. Důraz je kladen na význam výuky segmentálních a suprasegmentálních prvků jazyka a také na roli správné výslovnosti v procesu komunikace.

Zmíněna je také problematika tzv. "české ruštiny" jako jednoho z projevů interference mateřského jazyka na výuku ruštiny ve školách. V textu jsou zveřejněny výsledky výzkumu provedeného mezi učiteli ruského jazyka různých druhů škol.

Zvláštní pozornost je věnována jejich vztahu k formování návyků žáků v oblasti výslovnosti a poslechu, struktuře takto zaměřených cvičení v učebnicích a také opravě chyb ve výslovnosti žáků.