Charles Explorer logo
🇨🇿

Porovnání výsledků českých žáků ve společné části maturitní zkoušky z chemie

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2012

Abstrakt

Podrobnou analýzou didaktického testu společné části maturitní zkoušky z chemie, která se koná od roku 2011, je možné částečně zobecnit výsledky středního chemického vzdělávání a v budoucnu pozorovat a posuzovat vývoj znalostí a dovedností maturantů z chemie. Na základě analýzy didaktického testu z chemie ve dvou uplynulých ročnících se článek zabývá rozlišením úspěšnosti žáků jednak podle jednotlivých tematických celků (obecná, anorganická, organická chemie, biochemie), podle typů úloh (otevřené, multiple-choice, přiřazovací) a podle nabytých kompetencí (znalost s porozuměním, aplikace znalostí a řešení problémů, práce s informacemi).

Zároveň je též porovnána úspěšnost žáků ve všech těchto aspektech z pohledu tzv. clusterů, tedy z pohledu různého zaměření škol.