Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.
Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné.
Data byla sb írána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia.
Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu.
Většina z nich (90%) odpověděla "ano", což poukazuje na to, že rozdělení do dvou fází studia je více méně formální záležitostí. Dvě třetiny těchto studentů hodlají pokračovat v magisterském studiu na té samé fakultě, tj.
Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Studenti magisterského studia srovnávali studijní zatěž dvou fází strukturovaného studia.
Polovina těchto studentů považuje obě fáze z tohoto pohledlu za srovnatelné. U zbytku studentů převažuje názor, že studijní zátěž je v druhé fázi větší.