Téma padělků luxusních, nebo alespoň globálně známých a zavedených značek, začalo v posledních několika letech zaujímat ve světě do té doby nevídaný mediální prostor, který souvisel s tím, že míra plagiátorství přerostla jakousi pomyslnou mez tolerance a sdělovací prostředky o ní nemohly dále mlčet. Takový zájem neminul ve své regionální podobě s obvyklým zpožděním ani Českou republiku.
Vybraní zaměstnanci celní správy, České obchodní inspekce nebo zbožíznalci najednou jako by se stali televizními celebritami - tu vystupovali v ranním pořadu na veřejnoprávní televizi pro ty, kteří brzy vstávají, tu ve večerní interaktivní diskusní show, kterou denně sledují desetitisíce diváků. Tyto skutečnosti, víc než veškeré jiné, naznačují, že téma výroby a spotřeby padělaného zboží je nejen problémem ekonomického charakteru a autorských práv, nýbrž také vděčně záživným a pikantním publicistickým tématem.