Mnoho výzkumů prokazuje nízký objem času věnovaný pohybovým aktivitám ve volném čase u dětí 2. stupně základních škol. Současně se v hodinách tělesné výchovy často setkáváme s nezájmem dětí o tento předmět.
Z toho plyne, ţe značná část současné mladé populace nemá jednu ze základních součástí zdravého ţivotního stylu. Hodnocení ţákŧ v tělesné výchově mŧţe být jedním z významných faktorŧ ovlivňujících tento stav.
Nabízí se tedy otázka, jaké faktory se podílí na celkovém hodnocení v tělesné výchově u ţákŧ 2. stupně základních škol? Práce zjišťuje, jaké existují vazby mezi celkovým hodnocením z tělesné výchovy, vztahem ţákŧ k předmětu, výkonností a somatometrickými ukazateli. Dalším cílem je zjištění, jaké faktory ovlivňují vztah ţákŧ k předmětu tělesná výchova.