Příspěvek přináší pohled na možnosti využití internetu ve výzkumu v pedagogické kinenatropologii a současně na konkrétním příkladě ukazuje klady a zápory této metody. Internet, respektive některé jeho možnosti, jsou fenoménem dnešní doby a pro mladou generaci jedním ze základních komunikačních kanálů.
Zde se mohou více či méně upřímně a anonymně vyjadřovat k různým problémům. Cílem naší práce bylo posoudit možnost využití internetu ve výzkumu a současně ukázat klady a zápory této metody.
Předmětem šetření byla otázka negativního vztahu ke školní tělesné výchově, přičemž zdůrazňuji školní, protože to neznamená vždy negativní vztah k pohybu a sportu vůbec a současně analyzovat příčiny tohoto negativního vztahu a způsoby jeho ře šení. Výledky ukazují, že za určitých předpokladů je možné využít dat i internetu k výzkumu.
Konkrétní řešený příklad pak ukazuje, že v negativním vztahu k tělesné výchově hrají nejdůležitější roli obsahová náplň a osobnost pedagoga. Nejčetnější řešením negativního vztahu bylo překonání se a účast na hodinách tělesné výchovy, překvapivě vysoký byl však podíl "osvobozených z TV ze zdravotních důvodů".