Charles Explorer logo
🇨🇿

AUTOEVALUACE POTŘEBNÝCH ÚVODNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL A OSMILETÝCH GYMNÁZIÍ, ZAMĚŘENÁ NA PŘEDMĚT CHEMIE

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2012

Abstrakt

Autoevaluace potřebných úvodních dovedností žáků, zaměřená na předmět Chemie, byla zkoumána pomocí dotazníkového šetření mezi žáky dvou skupin. První skupinu tvořilo 328 žáků 7. ročníků základních škol a 1. ročníků osmiletých gymnázií, kteří vyplňovali dotaz-ník na konci školního roku 2010/2011 (tzn. v období před zahájením výuky chemie).

Druhou skupinu pak představovalo 350 žáků studujících o ročník výše (tedy žáci 8. ročníků základ-ních škol a 2. ročníků osmiletých gymnázií po absolvování roční výuky předmětu Chemie). Školy byly vybrány tak, aby v obou skupinách respondentů byla zastoupena městská základní škola, venkovská škola, škola v městysi apod. a také osmileté gymnázium. Článek zpracovává výsledky dotazníkového šetření, porovnává navzájem nejen odpovědi žáků obou skupin, ale také odpovědi žáků základních škol a osmiletých gymnázií. Závěrečnou částí dotazníku byla otázka, co by se žáci z chemie rádi naučili. Článek rozebírá také tyto odpovědi respondentů.