Materiál byl vytvořen jako metodický podklad pro práci s diagnostickým portfoliem. Obsahuje sadu pracovních listů korespondujících s diagnostickým portfoliem, doplněných o metodické pokyny pro zadávání jednotlivých úloh a o vyhodnocovací škály pro zařazení úrovně vypracování dané úlohy žákem.
Souč ástí materiálu jsou dále tyto přílohy: Dotazník pro rodiče, List záznamu o četbě, Tabulka pro záznamy hodnocení a soubor textů pro ověřování dovednosti aktivního poslechu a pokyny pro práci s těmito materiály. Sešit vznikl jako výstup klíčové aktivity Evaluační nástroje pro hodnocení čtenářských kompetencí v projektu Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy.
Publikace je určena ke vzdělávacím účelům. Projekt Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy CZ.1.07/1.1.00/08.0061 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2012.