Nově nalezená nástěnná malba v jemnickém kostele sv. Víta představuje monumentální růžencový obraz v širokém významu tohoto slova, ikonograficky spjatý s texty a formami devoce propagovanými františkány observanty.
Komplikovanou kompoziční strukturu a ikonografický program malby je možné osvětlit na základě nalezené předlohy, která dává přesnou představu o fragmentárně dochovaném díle. Přímým vzorem pro jemnickou malbu byl deskový obraz „Corona Beatissime Virginis Marie“ z konventu františkánů observantů ve Vratislavi.
Na obou malbách je zachycena scéna s Pannou Marií, nad níž andělé nesou monumentální korunu. Koruna je poseta medailony s figurálními výjevy ze života Krista a svatých, které svým ikonografickým programem odkazují k růžencové pobožnosti.
Rozměrná nástěnná malba vznikla kolem roku 1500 v přímé závislosti na malbě z Vratislavi. Představuje vyvrcholení pozdně gotické přestavby jemnického klášterního kostela.
Obraz je ve všech ohledech výjimečnou památkou nástěnného malířství. Je také ojedinělým dokladem uměleckého transferu mezi konventy v rámci jednotného řádového vikariátu.