Současné neuropsychologické studie poukazují na možnosti rozvoje rozumových schopností pomocí tréninku dílčích kognitivních funkcí. Ukazuje se, že největší vliv na rozumové schopnosti má pracovní paměť (WM).
Tato zjištění jsou v souladu s výzkumy prováděnými pomocí zobrazovacích technik, které poukazují na překrývající se oblasti mozku odpovídající jak za WM, tak za schopnost řešit problémy. Jednotlivé programy se liší v různých oblastech (např. adaptabilita, intenzita, délka sezení, typy úkolů či transfer do oblasti inteligence).
Další odlišností je sledování transferu u různých cílových skupin, především u dětí s ADHD či s nízkou kapacitou WM. Nebyly však nalezeny žádné výzkumy s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, u nichž je zjištění možností kognitivního rozvoje zvláště důležité.
Z tohoto důvodu jsme se rozhodli vytvořit PC program určený k tréninku WM u těchto dětí a následně ověřit efektivitu rozvoje pracovní paměti u této specifi cké skupiny.