Charles Explorer logo
🇨🇿

Charakteristiky učitelských sborů

Publikace na Pedagogická fakulta |
2012

Abstrakt

V literatuře panuje shoda, že práce učitele ve třídě je nejdůležitějším faktorem na straně školy ovlivňujícím vzdělávání žáků. Individuální kvality každého učitele se však realizují v kontextu učitelského sboru jako celku, v němž jsou jedinci působením pospolitosti různou měrou regulováni.

Tuto konstelaci ovlivňují různé formy spolupráce učitelů, kvalita jejich interakcí, skupinová dynamika apod. Někteří badatelé uvádějí, že problematika učitelských sborů, přestože je pro chod školy zásadní, není - na rozdíl od více frekventovaného tématu učitele - výrazněji teoreticky rozpracována a výzkumně podchycena.

V našem příspěvku proto budeme prezentovat, jaké dominantní charakteristiky učitelských sborů byly identifikovány prostřednictvím výzkumné sondy mezi studenty v rámci předmětu Aktuální otázky školského managementu.