Materiál je určen pro učitele, kteří pracují s analyticko-syntetickou metodou. Poskytuje jim nástroj ke sledování vývoje úrovní čtenářské gramotnosti žáků 1. ročníku, umožňuje sledovat vývoj vztahu ke čtení a čtenářství.
Slouží také jako ukázkový materiál, jež nastiňuje nový pohled na výuku čtení a psaní. Materiál obsahuje soubor pracovních listů s úlohami k jednotlivým rovinám čtenářské gramotnosti, které žáci během školního roku zpracovávají.
Sešit vznikl jako výstup klíčové aktivity Evaluační nástroje pro hodnocení čtenářských kompetencí v projektu Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy. Publikace je určena ke vzdělávacím účelům.
Projekt Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy CZ.1.07/1.1.00/08.0061 Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2012.