Studie vycházela z hypotézy o možném příspěvku pozornosti při řízení rovnováhy a z poznatku o důležitosti zrakově-prostorových informací pro posturální stabilizaci, zejména u dětí. Cílem studie bylo prozkoumat, zda existuje souvislost mezi nízkou úrovní rovnováhy a sníženou úrovní pozornosti u prepubescentních jedinců.
Skupina dětí s deficitní úrovní rovnováhy (n=8; věk 13.4+-1.4 roku) (BAL-) a skupina dětí bez deficitu rovnováhy (n=27; věk 13.5+-1.6 roku) (BAL+), odlišen é podle výsledků tří testů rovnováhy z baterie MABC-2, byly testovány testem pozornosti d2 na různé aspekty pozornosti spojené s vnímáním a rozlišením vizuálních podnětů. Skupiny BAL- a BAL+ se významně nelišily v ukazatelích vyjadřujících míru vynaložené pozornosti - celkovém počtu vizuálně zpracovaných znaků (CP) a celkovém výkonu (CV) vypočteném jako rozdíl CP a počtu chyb ve vnímání znaků.
Významné meziskupinové rozdíly byly zjištěny v ukazatelích indikujících schopnost vizuální diferenciace a koncentrace pozornosti - ve výkonu soustředění (VS) (počet nalezených znaků - počet chyb záměny) (standardní skóre /SS/ 106.9+-16.5 vs. 96.6+-23.8, Cohenovo d=0.58, p=0.083 t-testu), a v % chyb (100.0+-12.2 vs. 96.9+-12.1 SS, resp. 50. vs. 38. percentil). Práce naznačila, že deficitní výkonnost v balančních úlohách může být u prepubescentů spojena s podprůměrnou úrovní vizuální diferenciace podnětů a sníženou koncentrací pozornosti spíše než s rozsahem vynaložené pozornosti.