V krátké studii jsme chtěli zjistit odpověď na otázku,,Jak vysokoškolští studenti technické univerzity vnímají sport". K zodpovězení této otázky jsme použili jednak Likertovu škálu s 11bodovou stupnicí (-5 až +5), pro další bližší vnímání kladů a záporů rekreačního a vrcholového sportu pak i kvalitativní výzkum - metodu analýzy osobních dokumentů.
Dokumentem v tomto případě se staly volné odpovědi a ničím neohraničené názory studentů k tomuto tématu. Studenti ČVUT vnímají pojem sportu velice kladně a to průměrem na škále + 3,15.
Vyjádřili celkově 1342 stanovisek k rekreačnímu a vrcholovému sportu, což činí průměr 9,2 vyjádření na jednoho. Na adresu rekreačního sportu jich bylo celkově 449 kladných oproti 185 záporným.
Studenti zde jasně vyjmenovali všechny hlavní klady rekreačního sportu - nezávislost, volnost a časovou flexibilitu, zábavu, relaxaci a udržení fyzické kondice; naznačili však i jeho největší nedostatky - finanční a časovou náročnost, možnost zranění. Na vrcholovém sportu našli 340 pozitivních proti 368 negativním znakům.
Za klady studenti považují jeho přínosy pro rozvoj morálně- volních vlastností, vysokou kondiční připravenost, možnost vysokých finančních výdělků a také všechny kolektivní zážitky. Plně si však uvědomují i hlavní negativa - zdravotní problémy, jednostranné životní zaměření, problémové morální a společenské aspekty.