Charles Explorer logo
🇨🇿

Oprava chyby z pohledu rozvoje kompetencí

Publikace na Pedagogická fakulta |
2012

Abstrakt

Cílem příspěvku je představit, vedle teoretických východisek, pilotní výzkum v rámci disertační práce týkající se opravy chyby jako komunikačního a interpretačního procesu. V kontextu současného vzdělávání je nutné pohlížet na opravu chyby a celkově zpětnou vazbu také z pohledu rozvoje kompetencí, které jsou hlavním cílem vzdělávacího procesu.

Hlavní výzkumnou otázkou kvalitativního předvýzkumu je, jak učitelé reflektují zásadní roli opravy chyby a zpětné vazby a jak naplňují její formativní aspekt. Oprava chyby je úzce spojena s klasifikací a tento fakt může vyvolávat u žáků strach z chyby, který se učitelé vědomě snaží potlačit celou řadou strategií.

Kontroverzním tématem je písemné opravování písemných prací žáky.