Komercializace a komodifikace péče je jedním z aktuálních světových trendů. Místní zprostředkovatelské agentury nabízejí mimo jiné péči filipínských chův jako specifický produkt s konkrétními charakteristikami.
V článku se zabývám právě konstrukcí placené práce filipínských chův a hospodyň. Toto téma je součástí širšího výzkumu, ve kterém zkoumám pracovní a životní podmínky těchto chův v Česku, roli zprostředkovatelských agentur i zmiňované veřejné konstrukce práce v domácnostech.
Analyzuji přitom reprezentace Filipínek a jejich práce ze strany dvou aktérů – specializovaných agentur práce a médií. Ptám se, jakým způsobem zprostředkovatelské agentury nabízejí služby filipínských chův coby specifického produktu pro specifickou klientelu a jak definují (a tím do určité míry prosazují vnímání) práce v domácnosti.
Kromě těchto dvou otázek se v článku zabývám stručně i tím, jak souvisí tyto reprezentace s širšími diskurzy a co napovídají o proměnách (části) české společnosti vlivem zapojení do globálních procesů. Jako zdroj informací pro tuto analýzu využívám česky psané webové stránky agentur, rozhovory se samotnými zprostředkovatelkami a tradiční média.